Khairul
Hp: 019-9253526
YM: khairulzone
Email: khairulzone@yahoo.com
Cara Aktifkan Maybankard Visa Debit

Salam sejahtera

Ramai di antara kita yang tidak memiliki kredit atau debit kad, tetapi ramai yang memiliki kad ATM Maybank. Sekarang anda boleh tukar kad ATM Maybank (warna kuning) kepada Maybankard visa debit dengan percuma. Sila ke Maybank dan tukar segera. Maybankard visa debit dapat berfungsi sebagai kad ATM dan kad visa TETAPI anda perlu aktifkan dahulu sebelum ianya dapat menjadi kad visa debit.

Panduan mengaktifkan Visa Maybankard


Di bawah ini ditunjukkan cara - cara mengaktifkan Visa debit card daripada Maybank untuk urusan internet. Anda hanya perlu melakukannya dengan beberapa langkah mudah sahaja di Maybank2u.

1. Masuk ke akaun Maybank2u anda.


2. Klik pada bahagian "Maybankard Secure Online Shopping Registration".


3. Isikan maklumat yang diperlukan. Klik "submit".


4. Pendaftaran KadDebit Maybank berjaya

5. Anda boleh menghubungi pusat khidmat pelanggan di 1300-88-6688 jika mempunyai sebarang pertanyaan. Dengan  langkah- langkah tersebut, sekarang anda boleh menyertai biz international yang menggunakan credit/debit kad. Sekiranya ANDA masih tidak dapat aktifkan sendiri, sila ke Maybank & minta bantuan pegawai bank.

============================================================

CARA VERIFIED ALERTPAY DENGAN MAYBANK VISA DEBIT
(Caranya adalah sama untuk semua kad kredit/debit)


Langkah 1. Login akaun Alertpay

Langkah 2. Klik link "Add Credit Card"

Langkah 3. Masukan maklumat KadDebit Maybank anda.

Langkah 4. Maklumat perlu disahkan. Sila Tick di 2 tempat yang bertanda dibawah.

Langkah 5. KadDebit Maybank sudah berjaya didaftarkan. Sila tunggu sekurang-kurangnya 1 (satu) hari. Sekiranya anda klik "Continue Verification Process" dibawah, sila jangan lakukan atau masukkan apa-apa maklumat lagi. Teruskan ke Langkah 6.

Langkah 6. Selepas 1 hari, sila login ke Akaun Maybank2u anda dan lihat di Account bahagian "Debit Card History).  Alertpay akan caj KadDebit anda seperti dibawah. Jumlah caj bergantung kepada Alertpay, ia mungkin tidak sama untuk setiap orang. Dalam kes ini, saya dicaj EU1.66 (Euro) atau RM6.92. 

Jika anda sudah dicaj dalam RM tetapi di DebitCard History tiada transaksi, sila tunggu 1-2 hari lagi. Perhatian: Jika anda hanya dicaj dalam RM, sila jangan convert ke EURO, sila gunakan caj EURO yang dikenakan oleh Alertpay.  Jika masih tiada caj seperti dibawah, sila Print Screen/Scan, caj yang dikenakan dalam RM di "Transaction History" dan hantar ke Support Alertpay. 

Sila ingat jumlah caj yang dikenakan oleh Alertpay dalam EURO.. Dalam kes ini, EU1.66

Langkah 7. Login Alertpay dan klik My Account -> Profile -> Credit Cards seperti dibawah.

Langkah 8. Anda akan lihat info KadDebit Maybank seperti dibawah.
Klik "Submit Amount" untuk validate.

Langkah 9.  Anda akan lihat, Alertpay minta anda masukkan kod (Enter Code). Kod tersebut adalah caj yang dikenakan oleh Alertpay ke akaun Maybank anda. Dalam kes saya, kod tersebut adalah caj EU1.66 ,jadi sila masukkan. HANYA 66 diruang yang disediakan.

Langkah 10. KadDebit Maybank anda sudah "Validate" atau disahkan dan anda boleh guna untuk membuat belian diinternet.

SELESAI


Register sekarang, klik image di bawah

By clicking above will re-direct you to club-asteria official website
Please register for free and complete the profile.
KLiK-KLiK DaPaT DUiT